5/07/2018 – 19:35 | Komentarze (0)

(adsbygoogle = window.adsbygoogle || []).push({});

Mentoring to brzmiące bardzo nowocześnie słowo określające osobisty rozwój, który wydarza się w przestrzeni partnerskiej relacji pomiędzy uczniem a jego nauczycielem czy mistrzem. Taki sposób kształtowania własnej osoby znany jest jednak …

Czytaj cały artykuł »
Problemy

Bolączki codzienności. Problemy małe i duże, z którymi styka się każdy z nas.

Psychologia

Psychologia codzienności. Praktyka, teoria, wpływ psychologii na nasze życie.

Twórczość

Literatura, poezja, malarstwo, fotografia, kreatywność.

Uczucia

Świat uczuć, emocji, miłości. To one kierują naszym życiem.

Wizualizacje

Artykuły z dodatkiem filmu video bądź muzyki.

Emocje » Psychologia

Dlaczego kobiety kochają zakupy? Winna ewolucja…

Submitted by on 9/12/2009 – 17:305 komentarzy

zakupoholizm1Zakupy są dla kobiet sposobem regulowania emocji i lekarstwem na stres – stąd bierze się zakupoholizm, a umiłowanie kobiet do dokonywania zakupów nikogo nie dziwi. Twierdzenie jednak, że kobiety uwielbiają biegać po dziesiątkach sklepów a mężczyźni tego nie znoszą jest wynikiem ewolucji wydaje się cokolwiek kuriozalne – nie jest jednak pozbawione logiki. Spójrzmy, dlaczego naukowcy uważają, że wielogodzinne maratony po sklepach są wynikiem ewolucji?

Za ta tezę odpowiedzialny jest Daniel Kruger z University of Michigan School of Public Health. Na łamach „Journal of Social, Evolutionary & Cultural Psychology” opublikował dowód na to, że ewolucja, kształtując kobiety do roli zbierackiej (a mężczyzn do roli łowieckiej) w społecznościach zbieraczo – łowieckich, wpłynęła na to, że obecnie kobiety uwielbiają eksplorować teren galerii handlowych. Ma to być atawizm, związany z tym, że to kobiety odpowiedzialne były w społecznościach zbieraczo – łowieckich, za przeszukiwanie terenu i sznajdowanie pożywienia w swoim otoczeniu. Kobiety, mają więc mieć wbudowany mechanizm ewolucyjny, który każe im nie tylko eksplorować, ale również sprawdzać każdą „zbieraną” rzecz pod względem wyglądu, smaku i możliwości jej wykorzystania. Dlaczego zatem mężczyźni nie lubią zakupów? Bowiem zaprogramowani są na „upolowanie mięsa” i przyniesienie go jak najszybciej do domu – co obecnie przekłada się na chęć jak najszybszego dokonania zakupu i pójścia do domu.

Ewolucja działa w trybie ciągłym – czy po tysiącach lat, które dzielą nas od kultury zbieraczo – łowieckiej nadal można mechanizmy zakupowe tłumaczyć ewolucją? Teza jest dość śmiała, ale daje kobietom kolejną wymówkę na to, by w galeriach handlowych spędzać długie godziny.

Popularity: 2% [?]

Źródło tekstu: www.naukawpolsce.pap.pl/palio/html.run?_Instance=cms_naukapl.pap.pl&_PageID=1&s=szablon.depesza&dz=szablon.depesza&dep=368564&data=&lang=PL&_CheckSum=-1618761965

5 komentarzy »

Dodaj komentarz!

Bądź miły. Pisz poprawnie. Nie spamuj :)