Mentoring – kiedy warto poszukać nauczyciela?
5/07/2018 – 19:35 | Komentarze (0)

Mentoring to brzmiące bardzo nowocześnie słowo określające osobisty rozwój, który wydarza się w przestrzeni partnerskiej relacji pomiędzy uczniem a jego nauczycielem czy mistrzem. Taki sposób kształtowania własnej osoby znany jest jednak od starożytności, a samo …

Czytaj cały artykuł »
Problemy

Bolączki codzienności. Problemy małe i duże, z którymi styka się każdy z nas.

Psychologia

Psychologia codzienności. Praktyka, teoria, wpływ psychologii na nasze życie.

Twórczość

Literatura, poezja, malarstwo, fotografia, kreatywność.

Uczucia

Świat uczuć, emocji, miłości. To one kierują naszym życiem.

Wizualizacje

Artykuły z dodatkiem filmu video bądź muzyki.

Emocje » Problemy

Etapy rzucania palenia

Submitted by on 8/05/2013 – 12:01Komentarze (4)

Etapy rzucania palenia

Każdy palacz stojąc w towarzystwie innych podobnych sobie ludzi twierdzi, że ma władzę nad swoim nałogiem i potrafi go rzucić momentalnie. Kiedy przychodzi czas na faktyczne podjęcie decyzji o walce z nikotyną okazuje się, że nie jest to wcale takie proste. Przez taką tendencję można wytypować pewne etapy rzucania palenia.

Samoświadomość

Sam uzależniony często mylnie myśli, że ma nad sobą władzę w każdej sytuacji i nawet nie rozpatruje rzucania palenia, bowiem dymek takiemu człowiekowi bardzo smakuje. Po podjęciu pierwszej próby wygrania ze sobą następuje coś przedziwnego. Nałóg jest silny z punktu widzenia biologicznego i psychicznego. Stale myślisz o papierosach. Pojawia się oczywisty strach przed totalnym zniewoleniem.

Analiza plusów i minusów

Jeżeli palisz powyżej dwudziestu papierosów dziennie, kupujesz je w chorobie i od razu po przebudzeniu sięgasz po kolejną paczkę wiedz, że korzyści z rzucenia palenia zachwycą cię ogromnie. Zalicza się do nich poprawa kondycji fizycznej, finansowej, umysłowej (rozbudowana pewność siebie).

Narodziny motywacji

Papierosy Ci smakują, nie chorujesz i po prostu stać cię na nie? Wtedy motywacja do rzucania będzie ograniczona. Czy jednak faktycznie chcesz być zniewolony, szkodzić zdrowiu własnemu i bliskich? Dojdź koniecznie do odpowiedzi, po co palisz i czy przypadkiem nie jest lepiej zastąpić nałogu sukcesem samodyscypliny. Niektórzy palacze szukają wymówek twierdząc, że palą zbyt długo, aby rzucić. Przykład czterdziestoletnich nałogowców po zdiagnozowaniu poważnego schorzenia pokazuje wprost. Każdy czas jest dobry na podjęcie walki. Czasami może być na to niestety za późno.

Konkretne etapy prowadzące do sukcesu

Ważnym etapem jest podjęcie walki ze sobą, ustalenie wyzwania, wytyczenie planu, monitorowane dotychczasowej sytuacji (w jakich sytuacjach sięgasz po paczkę, jak na ciebie wpływa?). Jedną z ostatnich opcji staje się wybór techniki eliminacji nikotyny z codziennego życia. Sposobów masz do dyspozycji całkiem sporo. Przykłady to: nikotynowa terapia zastępcza, leczenie farmakologiczne, elektrostymulacja, silna wola, ograniczenie spożycia papierosów, wizyty u specjalisty (najczęściej wyspecjalizowanego psychiatry), zmiana nawyków i przekonań u mentora lub nawet hipnotyzera.

Warto wygrać!

Korzyści z rzucania palenia są oczywiste. Nikotyna to silny narkotyk o właściwościach fałszywie pobudzających do działania. Papieros reguluje emocje i w tym tkwi jego największa groźba. Nie szukaj pomocy w rozwiązaniu problemów na zewnątrz, lecz wewnątrz siebie, a wtedy szybciej osiągniesz korzyści z rzucania palenia.

Popularity: 3% [?]

Komentarze (4) »

  • waszmarket.pl pisze:

    Moim zdaniem bardzo pomocnym w pierwszym etapie pozbywania się nałogu jest elektroniczny papieros, czyli e-papieros. Eliminując odruch palenia, dostarcza tylko nikotynę której palacz potrzebuje i musi dostarczać organizmowi bo raczej nie uda mu się bez niej wytrzymać z dnia na dzień.

  • MAG pisze:

    papierosy to straszny syf. Palilem 15 lat i obeche 16 dni nie pale. ZRodzila sie ta mysl ktoregos ranka-sama z siebie. uznalem, ze palenie to zludna przyjemnosc i wkoncu trzeba, zeby doszly do mnie te hasla ze zabija a my na wlasne zyczenie kupujemy sobie smierc a ktos inny na naszym zdrowiu buduje olbrzymie imperia. uwazam, ze trzeba rzucic bez pomocy zadnych e papierosow, ktorych dzialanie tez pewnie za pare lat wyjdzie na jaw. bez zadnych tabletek oddzialujacych na mozg. Jak kiedys ludzie rzucali to i teraz moga bez zadnych wspomagaczy. Trzeba znalezc odpowiednia motywacje a jak ktos slnie to przechodzi to zaczac kiedy mamy urlop. Pozdrawiam

  • n pisze:

    Dzis mija 2 mieciac i 1 tydzien. Czuje sie coraz lepiej, czasem ciagnie do palenia, ale to juz kwestia kilku sekund… pamiętam pierwszy tydzien, byl najgorszy nie moglem przestac myslec o paleniu. Wytrzymalem i z dnia na dzień jestem coraz silniejszy. Polecam kazdemu! Naprawde jest sporo kozysci poczawszy na zdrowiu a konczac na pieniądzach!
    palilem 16 lat.
    UWIERZ W SIEBIE!!!!

  • rycho pisze:

    witam rzuciłem 3 tygodnie temu…tak z siebie. paliłem 40-45 na dobę …niewiem czy wytrwam –potrzebuje porady, może ktoś, coś…jest o czym pogadać…rzeka temat…

Dodaj komentarz!

Bądź miły. Pisz poprawnie. Nie spamuj :)