Mentoring – kiedy warto poszukać nauczyciela?
5/07/2018 – 19:35 | Komentarze (0)

Mentoring to brzmiące bardzo nowocześnie słowo określające osobisty rozwój, który wydarza się w przestrzeni partnerskiej relacji pomiędzy uczniem a jego nauczycielem czy mistrzem. Taki sposób kształtowania własnej osoby znany jest jednak od starożytności, a samo …

Czytaj cały artykuł »
Problemy

Bolączki codzienności. Problemy małe i duże, z którymi styka się każdy z nas.

Psychologia

Psychologia codzienności. Praktyka, teoria, wpływ psychologii na nasze życie.

Twórczość

Literatura, poezja, malarstwo, fotografia, kreatywność.

Uczucia

Świat uczuć, emocji, miłości. To one kierują naszym życiem.

Wizualizacje

Artykuły z dodatkiem filmu video bądź muzyki.

Emocje » Twórczość

Gry komputerowe dopasowujące się do psychiki gracza?

Submitted by on 12/10/2009 – 18:00Komentarze (3)

super-mario-brosPo jakim czasie nudzi Wam się gra komputerowa, bo jest zbyt łatwa? Niedawno moja znajoma skończyła Diablo II – zabrało jej to „tylko” 10 lat! Czy wytrzymałbyś tyle czasu grając w jedną grę? A gdyby gra dopasowywała się do Ciebie?

Jak na razie, wykorzystywane w grach komputerowych algorytmy, umieją co najwyżej dostosowywać poziom trudności do poziomu rozwoju bohatera, sprawiając, że rozgrywka ma szansę nie być nudna. W gruncie rzeczy jednak i tak skazani jesteśmy na taką podobną ilość bohaterów. Co najwyżej mają oni więcej siły lub wytrzymałości. Być może czeka nas jednak rozrywkowa rewolucja- naukowcy z IT University w Kopenhadze, planują bowiem stworzyć algorytm gry, który pozwoli na dopasowywanie się gry go charakteru gracza. Podkreślmy raz jeszcze – gracza, a nie jego postaci!

Algorytm miałby rozpoznawać styl gry gracza i oceniać, czy jest on raczej osobą poszukującą wyzwań, czy może raczej nastawioną na rozrywkę. Do tego dopasowywana byłaby fabuła oraz umiejętności kontr – bohaterów tak, aby gra była ciekawa dla każdego gracza.

Na pierwszy ogień badacze wzięli znaną wszystkim grę Mario Bros. Analizowali styl gry graczy biorąc pod uwagę takie zmienne jak tempo poruszania się, ilość czasu jaką postać spędza stojąc, ilość podskoków, chęć do biegania itd. Na tej podstawie stworzono dwie wersje gry dla każdego gracza – taką, która miałaby być w odpowiedzi na zachowanie graczy przyjemna i taką która miałaby być bardziej frustrująca i kazano graczom ocenić obie wersje. Na tej podstawie oceniano też co rzeczywiście jest a co nie jest dla graczy irytujące a co przyjemne w grze.

Do czasu, kiedy powstaną pierwsze „inteligentne” gry mamy jeszcze nieco czasu, pozostaje nam więc dawkować emocje przez zmiany poziomu trudności gry. A co sądzicie o takich samouczących się grach?

Popularity: 2% [?]

Źródło tekstu: www.newscientist.com/article/mg20427295.200-adaptive-games-promise-high-scores-for-everyone.html

Komentarze (3) »

  • Gander pisze:

    Diablo II wyszło 29 czerwca 2000 więc jeszcze chyba nie minęło 10 lat? A co do inteligentnych gier to musi to być intrygujące – obecnie każda nowa gra nudzi mnie po 2-3 godzinach zabawy….

  • Nianiaogg pisze:

    Hehe- a wiesz Gander, że nie zwróciłam na to uwagi? Aż jej zaraz napiszę, że musi sobie opis zmienić, bo przesadziła :) Choć 9 lat ciupania w Diablo to i tak sporo…

  • Qurka pisze:

    Hej jak się gra tak długo to i poczucie czasu się normalnie jakoś zakrzywia :)
    Faktycznie grałam tak długo a teraz czekam na cześć trzecią :)

Dodaj komentarz!

Bądź miły. Pisz poprawnie. Nie spamuj :)