Uwertura na 1000 telefonów
W jaki sposób wykorzystać można zupełnie nietypowo 1000 telefonów komórkowych? Na przykład używając ich jako instrumentów muzycznych. Ten sposób wykorzystał Vodafone (oddział w Nowej Zelandii) dzięki czemu stworzył jedną z najlepiej dopracowanych reklam wirusowych ostatnich miesięcy, z uwerturą Czajkowskiego w roli głównej.
Do nagrania uwertury (Czajkowski „1812″) wykorzystano 1000 komórek i 53 różne dzwonki muzyczne, które zsynchronizowano w jedną całość. Dzwonki można pobrać sobie ze strony vodafone.co.nz. Cała zabawa polegała na nagraniu odpowiednich sygnałów dźwiękowych oraz dopracowaniu do perfekcji czasu wejścia poszczególnych telefonów do gry. Część dźwięków uzyskiwano dzięki sygnałom SMS. Ta część wydaje się nieco naciągana – w końcu wymagałoby to nie tylko perfekcyjnego wyczucia czasu ale również idealnego przesyłu SMSów przez sieć. Sekundowe opóźnienie rujnuje bowiem efekt. Może jednak w Nowej Zelandii Vodafone działa aż tak sprawnie?
Technologia technologią, sam jednak pomysł na to, by połączyć Czajkowskiego z komórkami wydaje się kreatywną bombą. Sama uwertura …cóż, na cały taki koncert pewnie by się niewielu z nas pisało, ale jednego utworu wysłuchać można.
Popularity: 1% [?]